sobota, 3 sierpnia 2013

Jagodowelove: Jagodzianki


Te jagodzianki były pierwszymi jakie zrobiłam w życiu i niespodziewanie wyszły idealne. Wyglądały jak ze sklepu i smakowały świetnie i to nie jest moje zdanie, tylko tych, którzy je widzieli i jedli :) Zrobiłam je z kruszonką i lukierem, gdyż postawnowiłam, że pójdę na całość :D



Przepis na ok 16 sztuk:

ciasto: 
- 500g.mąki pszennej 
- 1/2 szkl.cukru  
-2 jajka 
-1 czubata łyzka masła lub margaryny 
-szczypta soli 
-1 szkl.mleka
- 5 dag.świeżych drożdży

nadzienie: 
-500g.jagód 
-1 op.cukru waniliowego
- 2 łyżki cukru 
-1 łyżka bułki tartej

 kruszonka:
- 100g.mąki 
-50g.masła
- 50g.cukru pudru 
-1 op.cukru waniliowego 

lukier
(na oko, jesli ktos chce gęstszy to więcej cukru):
-15 łyżek cukru pudru
-łyżka gorącej wody
-łyżka soku z cytryny



  • Mąkę przesiać przez sitko,przygotować rozczyn z drożdży; do 1 szkl.ciepłego mleka wkruszyć drożdże,dodać 1 łyżkę mąki i 1 łyżkę cukru,wymieszać i zostawić do wyrośnięcia.
  • Jajka ubić z cukrem.Masło rozpuścić i zostawić, aby przestygło.
  • Do przesianej mąki dodać ubite jajka,drożdże,sól i chłodne masło.Ugnieść ciasto i zostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia(powinno podwoić swoją objętość)
  • Umyte jagody połączyć z resztą składników
  • Gdy ciasto podwoi swoją objętość można robić jagodzianki. Oderwać po małym kawałku ciasta,spłaszczyć na ręce i łyżką nakładać na środek jagody.
  • Zlepić starannie,aby nadzienie nie wyciekło,poukładać jagodzianki na blaszce w odstępach i zostawić ponownie do wyrośnięcia.
  • Posmarować rozmąconym jajkiem i posypać kruszonką.
  • Wstawić do nagrzanego piekarnika -180 stopni i piec aż sie zarumienią. Po upieczeniu możemy polać delikatnie lukrem.


Drożdże
 Masło
 Jajka ubite z cukrem
 Ciasto, które podwoiło swoją objętość
Jagodziana
Rosnące jagodziany
 Kruszonka

Jagodziany gotowe do skonsumowania :)




Bo uśmiech nic nie kosztuje, mimo, że czasami nie ma do niego powodu

 Smacznego!


3 komentarze:

  1. Wspaniałe,kocham jagodzianki.

    OdpowiedzUsuń
  2. jagodzianki *-* przepyszny powrót z obozu jednym słowem ;D
    hej, ja też jestem sama, nie mam z kim wyjść... I have lonely life like you .

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają jakbyś robiła je codziennie, a nie pierwszy raz :) i tyle jagódek w środku, pychotka :)

    OdpowiedzUsuń