niedziela, 14 lipca 2013

Nadziewane pieczone pierożki, czyli idealna przekąska.


A pierożki.. A pierożki są świetne. Jak dla mnie były kolacją, aczkolwiek, dla tych, którzy lubią jeść więcej, są idealną przekąską. Nadają się też na przystawkę dla gości. Pooolecam szczerze i z serca.





Składniki na ciasto (na ok. dwie blachy)
 500 g mąki
 pół kostki rozpuszczonej margaryny
 dwie szczypty soli 
czosnek granulowany
 ciepła (nie gorąca woda)


Farsz może być taki jaki zechcecie, niech nie ogranicza was wyobraźnia, dajcie to co sami lubicie, lub to co macie w lodówce.
A co ja dałam? Oto mój farsz:
200-300g kiełbaski, a właściwie moich ulubionych paluszków drobiowo-wieprzowych

cebula 

kukurydza
papryka 

2 łyżki koncentratu pomidorowego
łyżka ketchupu 
kilka plasterków sera żółtego
ser mozarella
zioła prowansalskie

  • Pierwsze co robimy to ciasto. W mące robimy dołek wlewamy do niego rozpuszczoną margarynę, dosypujemy sól i czosnek.

  •  Zgniatamy ciasto dolewając stopniowo wody, aż uzyskamy ciasto, jak na pierogi. Odstawiamy je na pół godziny, by sobie odpoczęło. :) 


Teraz czas na farsz 

  • Kroimy i smażymy cebulkę na złocisty kolor.


  • Kroimy kiełbasę oraz paprykę.


  • Mieszamy cebulę, kiełbasę, paprykę, kukurydzę, dodajemy ketchup, koncentrat i zioła. 

Wracamy do ciasta.
  • Ciasto rozwałkowujemy i wycinamy kółeczka jak na pierogi. 

  • Farsz układamy na kółeczkach, kładziemy na to ser żółty i mozarellę i ładnie lepimy pierożki.


  • Kładziemy pierożki na blaszce posmarowanej tłuszczem lub wyłożonej papierem do pieczenia. Możemy je posypać jakimiś ziołami. ( ja osobiście nie polecam, bo mi się nie udało, gdyż papryka w proszku się zrobiła czarna i wyglądały jak przypalone, a nie były)




  • Wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy w 180 stopniach przez 20-25 min, aż się zarumienią.



Smacznego!

3 komentarze:

  1. Wyglądają świetnie, już dawno planowałam zrobić podobne, jak tylko znajdę czas skorzystam z Twojego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierożki są pyszne, jedynym minusem było to, że były twarde. Czekam na podobne przepisy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowały :) Dziwne jednak, że twarde.. Pierożki powinny być kruche, ale raczej miękkie. Może przyczyną była za mała ilość wody? Kto wie.. :)

      Usuń